Ořechy jako kalorická bomba nebo zdravá svačinka?

Ořech jako ořech, většina je ve skořápce, která jde jen ztuha rozlousknout, o to je to ale nakonec větší potěšení z oříšku, když se k němu dostanete. Naštěstí my jsme lidé moudří a chytří a práci si snažíme ulehčit. Proto se většina ořechů dá běžně pořídit již naloupaných bez skořápky nebo obalu. To je velice příjemná cesta, po které můžeme jít, když víme, že už to máme předem připravené a vlastně kompletně nachystané. Už s tím nemáme žádnou práci. Stačí si balíček jenom koupit a už můžete konzumovat ořechy libovolného druhu a chutě.

ořechy v řadě

Mezi významné patří rozhodně pekanové ořechy. Pekanové ořechy https://www.nakliceno.cz/pekanove-orechy/ jsou velice výživné.

Mají tvar, který se podobá našemu vlašskému ořechu. Připomíná takzvaný mozek. Obsahují spoustu nenasycených mastných kyselin. Zejména mono nenasycených kyselin. Právě tyto kyseliny jsou metabolicky neutrální. Co nám to říká? Že déle vydrží. Nejsou tím pádem tak náchylné na žluknutí. Oproti našim vlašským ořechům, které právě tolik těchto kyselin neobsahují, vydrží opravdu o mnoho déle pořád jako čerstvé. Pokud je dále budeme porovnávat, tak zjistíme, že vlašské ořechy sice rychleji žluknou, ale za to mají, více omega 3 mastných kyselin. Záleží tedy čistě na každém, jaký druh oříšků si bude dopřávat. Vyzkoušet můžete klidně obojí nebo je střídat.

snídaně ořechy

Pekanové ořechy jsou kalorickou bombou. Obsahují 72 procent tuku, následují nějaké proteiny a sacharidy. Proto je dobré je konzumovat v malém množství a střídat je s jiným druhem ořechů.

Ořechy jsou všeobecně nabité živinami a vitamíny. Obsahují také antioxidanty, enzymy i minerály. Spousta cenných látek, které naše tělo potřebuje každý den.

Proto se jedná o skvělou snídani a fitness svačinku, ale musíte si dát pozor na jejich množství. Sníst celý pytlík najednou asi není zrovna to „pravé ořechové“, i když Vám mohou chutnat, ale Vaší dietě rozhodně ve velkém množství neprospějí. Proč jsou tedy důležité? Protože obsahují spoustu cenných látek, které naše tělo potřebuje, ale měly se konzumovat v menším množství. Hrst semínek a ořechů k snídani bohatě postačí.