Když není web sledován

Pokud si podnikatel pořídí svůj web, činí tak především ze dvou důvodů.
1) Aby na sebe upozornil. Aby dal světu najevo, že existuje a že nabízí to a to za takových a takových podmínek.
2) Aby ukázal, v čem je lepší než případná konkurence, a aby o tom také co nejvíce potenciálních klientů přesvědčil.
Je to logické. Vždyť jak by se takový podnikatel jinak uživil, že? Kdyby o něm nikdo nevěděl, kdyby k němu nepáchla ani noha a nikdo neprojevil zájem o jeho služby, za něž by mu následně i zaplatil, splakal by takový podnikatel nad výdělkem. A to logicky nechce.
šipka za seo
A proto si takový podnikatel pořídí svůj web. Dá na něj nějaké ty podstatné a třeba i nepodstatné informace o sobě a své firmě, vloží tam ukázky svých výrobků nebo služeb v textové, obrazové nebo i jiné podobě, uvede ceny a kontakt a čeká na náležitou odezvu.
Na odezvu, která může, ale také nemusí přijít.
A když se po celé dlouhé dny vůbec nikdo neozývá, ba možná ani na takovou stránku nezavítá?
kolečka v nápisu
Kde se jenom mohla stát chyba?
1) Že by byly ty nabízené služby nezajímavé?
2) Že by byly podnikatelovy finanční nároky moc vysoké, že by byl až tak drahý?
3) Že by byla jeho stránka natolik nevzhledná?
4) Že by se překlepl a nikdo ho nekontaktoval kvůli chybě v telefonním čísle nebo e-mailu?
5) Že by na té stránce zpackal něco jiného?
Jistě, všechno právě uvedené by mohlo být pravdou, ve všem zde uvedeném mohl dotyčný pochybit. Ale také nemusel.
Protože problém může tkvět i v něčem docela jiném.
Na internetu je v dnešní době těch stránek už prostě moc. Tolik, že je jenom naprosto mizivá šance na to, že by podobnou stránku objevil někdo náhodou sám. A vyhledávače nalézají podobných stránek tolik, že ten, kdo se po něčem podobném zrovna shání, nakoukne na nanejvýš několik těch prvních nabídek, jež prohlížeč nabídne.
A kdo je na pozici sté, tisící nebo třeba milionté? Na toho už se zkrátka ničího zájmu nedostane.
A proto se musí podnikatel snažit vybojovat si své místo na prohlížečovém výsluní. Protože platí, že .
Což ale většinou sám nedokáže. K tomu je třeba SEO Optimalizace, tedy optimalizace webového prohlížeče, jež zajistí, že se právě jeho stránky objeví na předních místech vyhledávání. Tam, kam lidé při vyhledávání zabrousí nejčastěji.
Jistě, není to zadarmo, ale vyplatí se to. Protože internetová stránka slouží k tomu, aby si jí zákazníci všimli. A ne aby se krčila někde, kde ji dost možná nikdy nikdo neobjeví. Ani kdyby byla sebekrásnější.